Malin Lidgren

what a day!

Kategori: 2013

Nyårsafton bjöd på mycket att stå i, minst sagt, men också gott sällskap och en härlig kväll! Jag jobbade från 10-15 och klockan 19 var det dags att rulla igång kvällen. Maten dög och köttet blev i alla fall inte torrt! Jag är inte van att förtära tre-rätters. Jag vet inte hur många timmar man ägnar åt att äta egentligen?! Men det är bara nyår en gång om året, så varför inte äta in det nya året. Dock hann vi aldrig med ostbrickan, haha! Jamie var vaken enda till kl 01:00, tappert barn må jag säga. Fyrverkerierna tog han verkligen med ro. Jag är van att fira nyår i Viksjö men här i området bjöd de verkligen på många klara sken, trodde nästan vi befann oss mitt i en bombattack ibland. Vi däremot, till skillnad från våra grannar, hade lagt allt krut på att skriva önskningar på rislyktor och skickade upp dessa i det stora blå. Igår tillskillnad från andra gånger hade vi inte riktigt vädret med oss, 3 av 5 kom upp. Det hände en olycka då jag trampade sönder två när jag sprang för glatta livet men men skickade iväg en förra året och den önskningen slog ju in så man får inte vara girig. 
På jobbet igen, har jobbat flera dagar börjar kännas som "den gamla goda tiden" igen
När vi alla var samlade öppnade vi skumpan för ett glas
Jamie fick en julklapp av sin älskade gudmor
Faster var på plats och bjöd på dans och sång
saker och ting började spåra ur? haha
timmarna innan tolvslaget då vi försökte få lille man att glömma John Blund
Tolvslaget med mitt glada gäng!
Haha, det var en hel del sånt här innan den lyfte!
upp och iväg!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: