Malin Lidgren

Smakrik kycklingsallad på mitt vis

Kategori: Jag lagar

Jag klämmer in ett litet inlägg om mat mitt i allt. Vi har försökt dra ner på pasta och potatis här hemma. Hör och häpna! Jag av alla personer som alltid har varit för pasta, potatis och ris har uteslutit det i snart i två veckor utan att ens sakna det. Så här lätt trodde jag aldrig att det skulle vara. Jag har inte förbjudit mig själv men har bara velat ha annat och att laga andra maträtter har lockat mig mer. Kvällens middag blev kycklingsallad. Jag har alltid valt att äta pastasallad med kyckling för jag har trott att jag inte äter grönsaker, men det finns ju massor jag kan äta så länge det inte alltid behövs ätas färska rakt upp och ner. Hur som helst så här har jag gått till väga:

📌Tärna och stek kycklingen i salt, paprikakrydda, kycklingkrydda. Tillsätt ICAs egna röda pesto (gjord på soltorkade tomater, chili och paprika) och lite vatten för att få lite steksky. Kryddningen är viktigt så det blir en ordentlig smak och inte grönsakerna övertar.
📌Blanda ner kycklingen och skyn i de redan färdighackade grönsakerna.
📌Redo att serveras.
📌 Mitt val av grönsaker var sockerärtor, isbergsallad, vitkål, gurka, morötter och groddar. Mitt sätt är att skära alla "läskiga" grönsaker smått så det inte är lika tydligt att dem finns med.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Vad gott!

    2013-05-15 | 20:10:55
  • Sara säger:

    Härligt Mallan!! Detta ska testas! :)

    2013-05-15 | 20:48:27
    Bloggadress: http://saragustafson.devote.se

Kommentera inlägget här: