Malin Lidgren

Tack igen

Kategori: 2013

Min cykel har fått en ny härlig cykelkorg och inte av vem som helst utan av Susanne. Varför? undrar ni, precis som jag. Svaret löd- "För att du är världens bästa svärdotter." Sånt är godis för själen de<3

Igår precis som två veckor tidigare var det dags för en simtur igen för mig och Angelica. För 45kr per gång får man simma i Jakobsbergssimhall. I framtiden kanske vi skaffar något form av kort men sommaren väntar så känns dumt att låsa pengarna på det sättet. Simningen och min nya kost verkar göra underverk för en skadad mage som min. Eller ärligt talat är den inte skadad utan reaktionen sker beroende på vad jag sätter i mig. Jag har tyvärr inte listat ut av just vad än. Än en gång har jag fått diagnosen IBS. De menar på att IBS är en väldigt vanlig diagnos som man ger patienter som man uteslutit allt annat på. IBS är också väldigt brett så vi drabbade lider av lite olika åkommor.

Kommentarer

  • Angelica säger:

    Jag älskar att vi har kommit igång med simning :) på Öland får vi simma i havet ;)

    2013-05-16 | 11:00:55
  • Anonym säger:

    hej malin!
    jag vet inte vad du har läst och provat med din ibs mage, men jag har också ibs. gjort alla möjliga undersökningar under två års tid nu och allt är "ser fint ut" så fick diagnosen för ett halvår sedan. jag gick med konstant illamående och kramper som resulterade i ett antal sjukskrivningar och sjukdagar från jobbet. men en dag så gav jag upp, googlade i flera timmar och läste att lchf hjälp många med ibs, och det var många som hade blivit hjälpta av det, så jag började med det redan dagen efter. nu har jag ätit lchf i tre månader och mår aå sjukt mycket bättre!! jag mår inte illa längre, och jag vaknar inte längre med magont (vilket jag gjorde VARJE dag i två års tid!) så det rekomenderar jag numera alla som har liknande problem som mig, jag sa set till och med till min läkare som sa att han skulle vidarbefodra det till andra. haha ett långt inlägg men jag var tvungen! jag önskar att någon hade sagt det här till mig för två år sedan... lycka till! :)

    2013-05-16 | 19:50:07
  • Me säger:

    Jag är tacksam för alla tips jag kan få! De ska jag sprida vidare även om våra magar tycks straffa oss på lite olika vis. Härligt att du vågade skriva en rad och dela med dig av något så viktigt.

    2013-05-19 | 00:39:26

Kommentera inlägget här: