Malin Lidgren

Skolfoto

Kategori: Allmänt

I förra veckan togs Jamies första skolfoto. Något jag pratat om hela sommaren eftersom jag tycker det är så himla mysigt att få just ett sånt foto i lådan. Ett foto jag vill spara i all evighet för att visa honom när han blir större. Klassbilden blir ju självklart också ett minne, ja hela packetet känns roligt eftersom det är första gången. För mig symboliserar just att de här bilderna ett nytt kapitel och hans "skolstart". Hur som helst. Senare under dagen får jag ett samtal från hans förskola där de talar om att Jamie självklart har ramlat två minuter innan bilden tas. Fallet har gjort att blodet forsar ur näsborrarna och att ni som känner Jamie vet att han avskyr att bli torkad, speciellt i ansiktet. Detta betyder att på bilden kommer Jamie ha torkat blod och svullen näsa samt rödsprängda ögon efter alla krokodiltårar. Haha jag visste att något skulle hända, men tänkte mer att han skulle ha spillt eller liknande. Ingenting blir som man tänkt sig, men vad gör det, bilden kommer fortfarande bli ett minne för livet att spara! 
Här nedan är några bilder jag tog samma morgon.






Tiger och napp skulle prompt vara med.


 
Lagom road kille.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: