Malin Lidgren

Frozen cheesecake

Kategori: Jag lagar

Jag äter gärna inte vanlig cheesecake då det inte tillhör min kategori.
Men jag har nu smakat FROZEN cheesecake och det mot min förvåning var en helt annan grej.
Gudomligt god var den dessutom och påminner mycket om glass.
PRÖVA NI MED!
 
 
  • Vispa 3 äggvitor poröst i en skål.
  • Vispa därefter 3 äggulor, 1 ask philadelphiaost och 1,5 dl socker tillsammans i en annan.
  • Riktigt än ska vi inte stoppa undan vispen för nu är det dags att vispa 3 dl vispgrädde och 1 tsk vailjpulver tillsammans i en tredje.
  • Ta fram en form och smula ner till en jämnbotten av digestivekex.
  • Blanda alla skålars innehåll och rör om till en smet.
  • Häll sedan över smeten på dina smulade kex.
  • Ställ in formen i frysen, gärna över natten.
  • Servera med vallfritt tillbehör, i mitt fall passionfrukt som är en favorit. 
  • (Till sommaren kommer jag göra samma fast med en tvist)
 
 
 
 
 
Snabbt och enkelt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: