Malin Lidgren

Livet utan smink och mode

Kategori: 2013

Fördelarna med att arbeta på förskolan är många. Självklart allt det jag redan pratat om så som tiderna och hur mer anpassat det här yrket känns när man själv har barn jämfört med butiksjobbet. En annan faktor är att slippa det ytliga som mitt förra arbete stod för. Missförstå mig inte nu, jag älskar att vara ansiktet utåt för ett företag. Men här på förskolan vill de ha mig mer för mina egenskaper som person och inte det säljande hos mig. Jag har aldrig varit bekväm i mig själv med en massa speglar, spotlights och långa dagar utan smink. Speciellt när jag får betalt för att vara denna pigga, hjälpsamma tjej som har koll på läget ang allt som gäller kläder och mode. Jag leverar helt enkelt bättre när jag är bekväm, och det är jag när jag lagt ner lite tid på att se fräschare ut. Man kan nästan säga att sminket har varit en del av min "uniform" när jag går in i jobbrollen. Hur som helst, på förskolan finns det inga speglar, inga kunder och inga dömande blickar. Så här står jag rakt upp och ner i det mest bekväma och ömtåliga plaggen som finns i min garderob att bära. Barnen och jag bygger sandslott, sitter i gräset, ritar och klistrar och kramas dagarna i enda. Precis så som en fröken bör vara enligt min mening. Orädd och närvarande. 
 



Kommentarer

  • Jossan säger:

    Och alldeles alledels perfekt! <3

    2013-09-11 | 21:55:34
  • Angelica säger:

    Åh det låter underbart! Jag vill också börja jobba på förskolan nu! :) så glad för dig hjärtats att allt är så grymt nu :D du är så värd det!

    2013-09-12 | 10:01:52
    Bloggadress: http://Angelicamarina.blogg.se
  • Linda säger:

    Jättefin!
    Sen tycker jag att du är en toppensäljare och känns iaf naturlig när du är i butiken! Men förstår med förskolan, älskar också att jobba på förskola, de är så givande på många andra plan, kul att du trivs! :)

    2013-09-17 | 07:07:45
    Bloggadress: http://minalivsval.blogg.se
  • me säger:

    Åh tack vilken komplimang!

    Ja en helt annan branch verkligen, hoppas min känsla kvarstå då ska jag nog söka till skolan;D

    2013-09-19 | 18:17:30

Kommentera inlägget här: