Malin Lidgren

Semifreddo

Kategori: Jag lagar

Det här bjöd jag på när tjejerna mina var över här om kvällen.
 
 
(Sorry för den taskiga bilden)
 
För att göra det här behöver du:
 
2 marängbottnar
4 ägg
2 msk socker
5 dl vispgrädde
1 burk nutella
1 påse mini marshmallows
ett gäng frysta hallon
 
 
  1. Vispa 4 äggvitor och 1 msk socker till ett fast skum i en bunke.
  2. Vispa därefter 4 äggulor och 1 msk socker fluffigt i en annan.
  3. Vispa 5 dl grädde i en tredje.
  4. Lägg den ena marängbotten i en form (jag valde en avtagbar variant). 
  5. Krossa den andra till smulor, efter smak.
  6. Värm nutellaburken en kort stund i micron för att få den mer rinnig.
  7. Undertiden vänd ner bunkarnas innehåll med marängkrosset, mini marshmallows och en del av nutellan till en smet.
  8. Häl över smeten i formen på den hela marängbotten.
  9. Ringla det som är kvar av nutellan över smeten så du får som virvlar.
  10. Jag valde att trycka ner lite frysta hallon här och var också.
  11. Ställ in i frysen gärna över natten.
  12. Jag serverade med hallon ännu fler hallon.
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: