Malin Lidgren

Svammel

Kategori: 2013

Ikväll var varenda stol kring middagsbordet fylld då vännerna var över och åt lite tacos. Sådana här kvällar när vi äntligen lyckas knopa ihop våra liv för en kväll och mötas under samma tak kan göra mycket för själen. Det har varit mycket på agendan på kvällarna nu flera dagar i rad, jag hoppas morgondagen bjuder på en mindre händelserik afton. Apropå ingenting så har en sorts ångest lämnat mig kring det här med arbetet och i veckan ska jag ta ett stort beslut. Just i detta nu, känns livet så där okomplicerat, enkelt och självklart. Jag hoppas den känslan får leva kvar i mig efter månader och månader med huvudvärk efter att jag pressat ihop käkarna och levt med ständig ångest. Livet... Tänk hur allt kommer sig! Tror ni allt är förbestämt och liksom löser sig? Ibland känns det iallafall så. Knippor kommer och knippor går...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: