Malin Lidgren

2 advent på klavergränd

Kategori: Allmänt

Nu har vi bott i vårt hus under en veckas tid.
Vi har hunnit med mycket och kommit långt på vägen, dock är det MYCKET som återstår. När man köpt ett hus så kommer känslan av att jag kommer "aldrig att blir klar", jag tror det alltid kommer finnas projekt och saker att göra och hitta på. Allt från ytliga och praktiska till måsten. Många rum att fixa och dona med, problemet är inte viljan och kraften det är plånboken som säger stopp. Att välja och prioritera. Vad kommer först? 
 
Vi har haft mängder av hantverkare på plats under den här veckan. Många besked att ta till sig.
 
Hur som helst har jag knäppt några kort så ni nyfikna får se hur det ser ut hos oss. Pga av tidsbrist har jag inte haft tiden att vänta på att dagsljuset ska komma så tog dessa i morse.
 
Vardagsrummet 45kvm: Det nya golvet är på plats. (Ska ta en bild på färgen senare)
 
 
Ett stort bord som rymmer många det här har länge varit min dröm! (Så skönt att slippa trängseln på vallvägen)
 
 
Tv delen är ännu inte klar så visar inga fler bilder av den sidan.
 
 
Köket: Vi har bytt knoppar och byggt en ö.
 Här kanske vi äter en enklare middag mitt i veckan och frukost.
 6 lådor, 2 gömda
Älskar när man slipper ha tallrikar i överskåp och hålla på att lyfta dem över huvudet.
Härligt med dessa breda lådor, de är hela 80 cm breda och 60 djupa.
Knopparna före:
Efter: Ingen jätte förändring men det känns fräschare för en billig peng.
 
 
Vi börjar så, fler rum kommer men de är det här rummen är de rummen som verkligen räknas i min åsikt.
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Oj vad fint ni gjort på så kort tid.
    Hoppas vi kan ses nästa lördag?
    Grattis till erat nya hus.

    2014-12-11 | 05:10:57

Kommentera inlägget här: