Malin Lidgren

en vecka

Kategori: Allmänt

Ur arkivet.
 
 
Nu har jag vetat om min graviditet i en veckas tid. 
Symptomen är svåra att missa. Jag mår så fruktansvärt illa, yrsel och extrema hungerattacker som ger mig dåligt humör och det rinner i kinderna på mig när jag väntar, väntar och väntar på att maten ska bli klar. Efteråt mår jag illa igen, men på ett annat sätt, hanterbart liksom.
Något konstigt är att jag känner ständigt att det fladdrar och sparkar i magen. Är det tarmar och organ som flyttar sig? Det är jätte tydligt men barnet kan ju bara vara någon millimeter för att den är så liten.
Magen krampar flera gånger per dag, på olika ställen, runt och överallt.
En annan självklar grej är att jag är TRÖTT, det hör tlill, men fy fan för måendet när man väntar barn. Hade helt glömt bort, det var ändå 4 år sedan sist.
När mina vänner väntat barn vill jag att dom ska vara med på kort hela tiden och ha på sig fina kläder för dom är så snygga och klär i magen.
Men jag?
Akne som gör så förbaskat ont, fettigt hår och munsår. För att inte tala om trött och glomig hud som inte går att täcka. Suget efter jucie och mandariner är extremt och jag som knappt gillar jucie.
 
Men men, lyckan och glädjen trycker sig på, oron är inte så påtaglig längre. Jag tror gravidtiten kommer gå igenom. Jag vågar se ljuset i tunneln att vi ska bli fyra i vår familj. Eller okej, har jätte svårt att se att en spädis kommer flytta in. Men kan se att jag ska få mage och vara gravid ett tag fram över. Det låter väl lagom och bra för nu.
 
Vecka: 8
Start vikt: 46 kg
 
Det är all fakta jag har just nu.
Stay toned
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: