Malin Lidgren

Lättar på trycket

Kategori: Allmänt

Mina tankar far runt i huvudet på mig så jag nästan tappar förståndet. Tankar som gäller allt och ingenting. Tankar som gör att jag glömmer/tappar bort/slarvar och är allmänt ofokuserad i alla sammanhang. På jobbet, hemma, som mamma, som vän. Ja åt alla håll drar de här tankarna och aldrig stilla sinnet mig. Är det så här det känns att leva med ADHD? Med risk att trampa någon på tårna när jag skriver så men menar absolut inget illa. Känner och lider med de som inte kan hitta fokus och behålla kontrollen. Så exakt som jag är nu. Yr, ser dåligt, händerna som skakar, somnar utmattad och alldeles förvirrad, vaknar med en chock som om jag försovit mig kl 7 på morgonen varje helgmorgon. Oroar, undrar, frågar, beklagar mig. Så här mår jag under ytan så här lever jag just nu. 
Längtar efter julledighet. Jag behöver LEDIGHET utan planer, utan förbindelser, bara vara. Inte tvingas göra något av dåligt samvete som äter upp min själ dag för dag för någon i min närhet inte tycker man räcker till. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: