Malin Lidgren

v26

Kategori: Allmänt

Igår hade jag besök hos MVC och det var ett tag sedan sist. 
Jag vägde mig och ligger nästan exakt på samma vikt som jag gjorde med Jamie i samma vecka (55,5 kg). Jag har allstå gått upp 9,5 kg sedan resan började. Heeelt galet. Jag är ganska säker på att jag hamnar minst på samma slutvikt som jag gjorde med Jamie eftersom jag nu "kommit i kapp" med min förra graviditet. Den resan slutade dagen innan beräknad på 65 kg. Så det återstår och se. För matlusten är det inget fel på ;).
 
Det som skiljer är magensmått, den här gången ligger jag över medel, förra gången låg jag under. Mina egna slutsatser säger mig att de kan ha och göra med moderkakans placering då den ligger i framkant den här gången, det gjorde den inte sist.
 
 
 
Här nedan kan ni se två bilder på vad ett par veckor kan åstakomma:
  
 V.12
 
 
 
v.26
 
 
  • Åderbråken har börjat sprida sig till rumpan, det andra benet och har förvärrats på det högra benet som har visat sig vara min problemsida. Aknen är alltid värra på högra sidan av ansiktet än vad den är på den vänstra halvan.
 
  • Halsbrännan finns där men är helt klart hanterbar.
 
  • Njuren har jag inte märkt av sedan jag fick pencicillinkuren.
 
  • Sparkarna är långvariga och kraftiga. Mina tankar säger mig att vi kommer få en vilde den här gången. Han tycks aldrig sova. 
 
  • Jamie nämner ofta Lillebror i sina lekar. Ofta leker Jamie att Lillebror rymmer från min mage och hoppar upp och sätter sig på höga platser som i lampan eller i taket, då talar Jamie snällt och bestämt "att det är dags att komma ner för det kan vara farligt" och snart så rymmer Lillebror igen och allt börjar om igen.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Du är så snygg! Och vad gullig Jamie är haha, han kommer bli världens bästa storebror :)

    2015-04-11 | 16:17:41
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se
  • E-M säger:

    Vackra människa med fina magen!

    Tänk vad mycket man får "stå ut med" som gravid. Tur att det är värt det i slutändan. Kämpa på.

    Kram

    2015-04-13 | 21:09:07

Kommentera inlägget här: