Malin Lidgren

hälsa

Kategori: Allmänt

Jag känner mig FRISK! 
I både kropp och sinne.
Balansen känns oerhört mycket bättre än tidigare, knappt så jag känner av det längre. Bara på två dagar känner jag mig extremt mycket mer stabil.
 
Det var kroppsligt, nu i sinne.
Lugn och harmonisk är orden jag skulle välja själv.  Ångesten puttrar på lite varje dag, men bara lite smått, men det känns inom det "normala". De tidigare 6 månaderna har jag haft andnöd, sömnsvårigheter, viktnedgång,  hjärtklappningar och extremt svårt att leva i nuet då jag knappt vetat vad det är för veckodag och månad? Stress på högsta nivå det vill säga. Psykiskt har jag aldrig någonsin varit så trött och utmattad som förut. Känns skönt att det går åt rätt håll i vilket fall.
 
Om en och en halv vecka står jag nog på jobbet igen!
Jag blir tårög när jag tänker på att jag ska få krama om alla barnen jag tycker så mycket om, speciellt min egen tjej som jag rår om. Hoppas hon blir glad av att se mig? Jag vill kasta mina armar runt om henne och tala om för henne att jag saknat henne och att jag är tillbaka igen! Min lilla rara vän.
Jag tror aldrig en annan människa visat just mig så mycket kärlek som hon har. Hon är extremt kärleksfull mot mig, något jag aldrig varit med om innan hon kom in i mitt liv. Varför hon älskar mig så, det vet jag inte? Vi klickar helt enkelt. Hon är trygg när hon är med mig. Då hon annars har svårt att lära känna nya personer. Men vi blev kompisar på en kort kort stund.
 
Tyvärr är kroppen inte heeelt frisk. Knappt så jag vågar skriva det här. Men för fyra veckor sedan misstänkte jag att jag bär på en urinvägsinfektion. (test togs men visade negativt) Symptomen har kommit och gått under veckorna men den senaste veckan har varit tuff. Jag har så ont i min högra njure, vilket ger ryggont. (Precis som under min förra graviditet. Då led jag av en förtränging. Kisset lyckades inte passera gångarna påväg till blåsan utan vände igen och for upp i njuren som gjorde att den töjdes och då smärtade det). 
 
Den här gången hoppas jag ändå att det är en urinvägsinfektion bara som jag haft förlänge. Har lämnat urinprov men inväntar svaret...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: