Malin Lidgren

Jamie 3 år

Kategori: Allmänt

Jamies stora intresse i livet är bilar i alla dess former. Stora som små, i alla färger och när han svara på frågan "Vad ska du bli när du blir stor?" svarar han: Sopbil, köra sopbil.
Allt han önskat sig till sitt kalas är just då såklart en biltårta. Och bilhallongrottor och biltigerkaka. Ja ni hör. Alla ord han kan sätter han bil framför då upplever han att livet bilr lite härligare. Biltårta ordnade hans sjuka mor i alla fall och dom gick hem och gjorde pojken nöjd.
Ett sidospår är att skriva att fira 3 års dagen var mycket roligt då han är extremt medveten och har en egen vilja. Ärligt talat trodde jag att jag hade några fler år av att få fixa och dona på mina villkor...haha där fick jag... man har tydligen bara två år av fritt val sen tar kidzen över.
 
 
 
Det var roligt att inviga vår nya karaff. Den rymmer 6,5 L och kostade typ 299 kr på nätet. Jag ser fram emot att använda den i sommar också.
 
Lite mingelbilder på gästerna
 
 
 
 
Dags för paketöppning, vi började inhomhus.
 
Vi behövde gå ut för att ge den sista presenten.
 
 
Alla gäster och John och jag gick ihop och köpte en super present som Ni kan skymta här till höger.
 
 
En alldeles egen bil! 
Den kan köra rakt fram i 6 km/h, backa, köras med hjälp av fjärrkontroll av oss vuxna, en kompis får plats brevid. (Det finns bälten) Den har ljudeffekter och kan spela musik antingen via en smartphone eller så finns någa partysånger inlagda.
 
 
Många anser att det är bortskämt att ge något sånt. (De är ju inte helt gratis) MEN jag anser att i sommar är det fullt upp med ett syskon och målning av huset och vi kommer ha en mycket lugnare sommar än vi haft tidiagre år. Mycket tid kommer att spenderas på baksidan våran och det är toppen om Jamie kan underhålla sig själv en stund mellan bad och skrik från lillebror och en nyförlöst mamma som kanske fått alldeles för lite sömn.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: