Malin Lidgren

Landet

Kategori: Allmänt

För att nämna något annat än om min balans så tänkte jag visa var vi har befunnit oss i helgen.
Mina föräldrar köpte som tidigare nämnt ett landställe som ligger på Vätö, Norrtälje i början av hösten? Eller när det nu var? 
Sen dess har inte jag varit där. Så tänkte visa några få bilder från den "stora stugan" där man håller till.
 
 
Vardagsrummet målades vitt senast jag var på plats och vilken skillnad det har gjort för rummet. Ljust och härligt.
 
En ordentlig matplats som rymmer många.
 
Ur en annan vinkel
 
Tvdelen är i anslutning. Här finns en bäddsoffa om det så behövs.
'
 
och kamin likaså.
 
Från hallen kan man skymta två sovrum som påminner om varann.
 
Mammas och pappasrum till höger.
 
Smart lösning till sänggavel när inte något sådant ryms. En färdig köpt panel enbart klistrad på väggen.
 
Gästrummet till vänster. Sängen saknar just nu ben, där av det lite låga intrycket.
 
Här var en förskräckligt ful vägg med en furufärgad våningsäng som fick flytta ut och en panel sattes på väggen istället. Smakfullt.
 
Vi nöjer oss så. Resterande bilder var inget att ha och tagna lite hastigt med min telefon.
Nästa gång hoppas jag på att visa bilder från "lill stugan" skriver så för egentligen är stugorna nästan lika stora men i den "lill" sover man mest.
 
På landet trivs jag verkligen med 900 m till vatten och bad och förhoppningsvis en liten eka. Med bil 5 minuter bort hittar man en liten affär. Huset har en mindre kök men med det man kan tänkas behöva, toaletten med. Något som man inte alltid kan räkna med är att det finns vatten även vintertid. Vad mer? Jo stor tomt och sängplatser med rejäla sängar finns för 9 personer. Toppen! Hoppas att spendera en del av min gravida sommar här ute i lugnet.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anette säger:

    Kul att få se bilder från stugan, hoppas att jag får komma dit någon gång.

    2015-02-02 | 21:33:23

Kommentera inlägget här: