Malin Lidgren

Lilla J

Kategori: Allmänt

I detta nu ligger jag i soffan och har precis slukat min nya favorit, nämligen  Daimstrut med choklad, GB's nya. Jag som lätt tycker det kan bli för mycket choklad, att det blir för mäktigt, men tro mig, den här är perfekt! Väldigt gräddig och konsistens påminner om min egengjorda tobleroneglass. Sen vem kan motstå det knapriga överdraget av choklad som täcker den första biten av glassen? Jag är såld! 

Annars i detta nu känner jag Liten sparka och röra sig för fullt där inne. (Konstigt att skriva liten, jag har redan börjat kalla magen vid namn nämligen) Så jag kan göra som blondinbella och skriva lilla J istället. 
Tydligen ligger min moderkaka i framkant och jag upplever rörelserna my cket dovare än med Jamie. Då kändes det så tydligt utanpå magen nu är det nästan aldrig så. Barnmorskan sa att jag kan ha svårt att känna någon rörelse alls utanpå magen eftersom dens placering. Annars har jag upplevt rörelse sedan vecka 12? Säkert en inbildning och säkert gaser, men det är den där känslan av liv, buff och en känsla jag inte kan sätta fingret på. Ofta nattetid och mest när jag befinner mig i ligglägge. Bara en mamma kan veta vad jag menar. 

Mitt tillstånd annars: Yrseln är helt borta. Balansen är mycket bättre och bara vissa gånger per dag upplever jag att jag tappar kontrollen. Det svåraste är att gå balansgång på en rak linje då fötterna ska vara placerade framför varandra. Knappt ett steg går innan jag faller. En annan övning är om jag skakar på huvudet samtidigt jag står med fötter ihop faller jag alltid åt höger ganska snart. 
Vikten ligger nu nästan på 50kg. Ännu en ökning men inte tillräckligt. BM anser att 4-5kg till är viktigt att få till för att BMI'et ska vara på plats. Hon råder mg att äta var tredje timme, dricka mycket vatten och vila mig dit. Sedan har jag börjat med ytterligare tillskott av järn och gravidvitaminer samt mina B12. Antagligen blir jag ytterligare sjukskriven redan på måndag. Det visar sig då när jag har ännu ett läkarbesök.
 
Jamies förskola ringde tidigare i veckan när Jamie var ledig med mig och talade om att de går magsjuka och vattkoppor igen. Gulligt av dom att tänka på mig och min hälsa då de vet att jag inte får åka på ytterligare en magsjuka den här månaden. Så han har varit långledig med mig ett par dagar. 

Annars så i mitt huvud snurrar mycket tankar kring vagnar, inredning och att få sätta igång med hans rum. (Idag är rummet mer som ett förråd med flyttkartonger). 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: