Malin Lidgren

Vecka 18

Kategori: Allmänt

Vecka 18 är en spännande vecka för då är det inte långt till ultraljudet. (Dock kändes det som jag gjorde kub igår men det var i vecka 14).

Den här gången har vi bestämt att vi ska ta reda på könet. Så redan på måndag är det vår tur att ta reda på vem/vad Jamie ska bli storebror åt. (Hoppas jag, det kanske inte alltid går att se?) Till skillnad från väntan med Jamie så visade sig det hela på BB. 

Varför vill vi ta reda på könet den här gången? Jo, för nu har vi faktiskt ett rum att inreda. Lite nya inköp känns viktigt och det skulle vara roligt att slippa tänka könsneutralt som sist. Sen vill vi kunna förbereda Jamie på en lillebror/lillasyster istället för säga bebisen hela tiden. 

Apropå bebis. Jag fick en akuttid efter min andra magsjuka hos MVC och jag tycker det gav positiva besked. Jag har gått upp ett kg, vilket gör att jag nu står på 49kg. (Jag gick in i den här graviditen på 46kg i vecka 7). Barnmorskan anser att hon vill träffas och vägas en gång i veckan fram till att jag gått upp till 52. Hon hoppas också att det inte ska ske med ett kilo i veckan utan gå upp snabbt genom att äta var tredje timme. Plus äta "vitamin gravid" för järnet ligger lite lågt fast jag tar tillskott. 

Att ha något att jämföra med så när jag väntade Jamie så började min graviditet på 50kg i vecka 8. 
Nu väger jag mindre men jag har gått 10 veckor längre. 
Allt är ändå logiskt med tanke på mitt mående den senaste månaden. 
Jag är absolut inte orolig på något vis och anser att jag kommer vara rund inom en snar framtid. 



Kommentarer

  • Johanna säger:

    Åh vad jag är taggad på det här! Du måste höra av dig sen 😍 och avis också, orkar inte vänta en månad tills vårt ultraljud haha.

    2015-02-12 | 23:28:35
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här: