Malin Lidgren

vardagsrummet

Kategori: 2015

Den här julledigheten har vi fått ordning i vårt vardagsrum. Många turer till ikea kan jag lova, där är man sällan ensam och såklart inte på jullovet. Spelar ingen roll när eller vilken dag man åkte det var alltid mängder av männsikor som ska ta tillfället i akt och få iordning hemma.
 
 
En möbel för tvspel och Jamies leksaker plus annat smått och gott jag anser är nödvändiga att ha nära
 
19 kr benet och 99 kr för en flaska guld tillskillnad från 249kr benet på superfront, dock inte lika elegant men allt har sitt pris.
  
 
 Benen jag egentligen ville ha från superfront kändes lite väl för den tunna plånboken så här effter jul. Ett budget alternativ blev dessa 20 cm höga ben från bauhause och en flaska guldlack så blev det hela mycket billigare.
 
 
 Nu måste det inhandlas detaljer som kan pryda vår möbel.
 
Just nu står några favoriter på rad. En är effeltornet från vår resa.
 
Idagarna här så har min systers pappa varit här och kaklat om runt öppnaspisen. Farväl teracotta eller vad det nu låg där under och hallå lite enhetlig grå.
 
En del ni inte sett förut.
Nu är tvbänken på plats dock saknas lite grejer för våra kablar som sticker fram. 
 
 
Min älskade tavla jag köpte av smäm. Älskar hennes tavlor!
 
Fotöljen som alla har kunde inte jag heller motstå. Liksom den passar så väl in i det tomma och kala hörnet som var.
 
Svårt att fota i motljus så blev lite tokigt men ni får se den från sidan. Det är allstå lampan jag skriver om. En i mässing i den här delen och en lika till i den andra. Halva priset på rusta och jag är nöjd!
 
Älskar ananasarna Angelica och Erik gav oss i inflyttningspresent!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: