Malin Lidgren

Den nakna sanningen del 7

Kategori: Allmänt

Här ska ni få se på mina satans ben. Ben jag inte bär med stolthet utan ben jag grinar illa varje gång jag ser och tänker på. Väldigt ångestfyllda ben.

Äntligen fick jag träffa läkaren på Mvc ang benen i hopp om att få blodförtunnande utskrivet. Men det var lättare sagt än gjort... Hon sa att åderbråcken på benen antagligen är för resten av mitt liv. Super peppande....NOT. Det finns inget att göra, utan bara vänta tills jag föder. Liksom kul att min mormor på närmare nittio år hade vackre ben än jag?! Var dessa kommer från vet ingen. Ofta är de ärftliga eller kommer av övervikt. Hmm...men någon ska väl vara den första i släkten? Suck. 

För att försöka ha ett positivt tänkande ska det gå att operera bort. Det ska tydligen både vara kostsamt, smärtsamt och ta lååååång tid innan resultat syns. Just i detta nu känner jag att det får kosta vad det kostar vill. 

Jag har två olika sorter. Den ena mer ådrig och utstickande och de andra som är mer som ett blåmärke med blodkärl som brustit och grenat sig. Som för övrigt var på ett område stort som en tia den 8 maj. Se nu, redan 20 dagar senare har de växt och förökat sig?!!! 

Ådran går från smalbenet upp till underlivet, drabbat värst är höger sida. 

Sen har jag fått konstiga små "fläckar" på låret nära trosan, ådror på rumpan som ibland visar sig som en troskant och ljumsken på höger sida har börjat få färgen blå. 

Har jag nämnt hur härligt det är att det är sommar och shorts tider!? 
Haha jag är medveten om min bitterhet men hoppas den och bråken försvinner;D 





Kommentarer

  • Johanna säger:

    Förstår att det inte är så kul men du är jättefin med eller utan det där! <3

    2015-06-09 | 10:41:00
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se
  • Sanna säger:

    Säger som Johanna, förstår att det inte är kul men du är fin oavsett. Jag hade själv mått dåligt över det, så jag förstår dig absolut som sagt. Men oftast är det ju bara en själv som ser och stör sig. Försök tänka så. Det är ingen som kommer gå syna och döma dina ben, det är bara du som tänker på det :)

    2015-06-09 | 14:38:58
    Bloggadress: http://saaanna.blogg.se

Kommentera inlägget här: