Malin Lidgren

Den nakna sanningen del 4

Kategori: Allmänt

 
Ni som följt mig i många år vet att jag kört "Den nakna sanningen" i olika delar med olika typer av "sanningar" allt från hud, till min navel och andra saker men minns inte nu på rak arm.
 
Så nu kommer jag vara bjussig och bjuda till på sådana där bilder man inte önskade fanns på sig själv och jag kommer att lägga ut de här inför alla er att bedömma och tycka till om antagligen bakom min rygg.
(Varnar känsliga för stötande bilder haha)
 
Den här gången kommer jag visa hur jag ser ut när jag väntar barn, eller hur jag såg ut förra gången och vad jag antagligen har att vänta? Nu ska jag visa de osmickrande bilderna jag inte tidigare delat med mig av. Inte jätte peppande att se sig själv på de här bilderna men samtidigt tycker jag att det är nyttigt att visa. En graviditet innebär en kroppsling förändring och inte alls bara magen som ändrar form som man kan tro innan man är med om det själv. Utan den kroppsliga förändringen sker vecka för vecka och det kan vara svårt för den som går igenom förändringen att veta, acceptera och hänga med när man ser sin egen spegelbild.
Ärligt talat var jag inte alls medveten om mitt utseeden utan insett nu i efterhand vad mina största förändrningar var eller låg jus då. I mitt huvud minns jag min första graviditet som att det var första gången i mitt liv jag fått så många fina och peppande komplimanger från nära och främlingar om mitt uteseedne. Jag levde liksom i en bubbla att jag var ganksa "härlig som gravid"
 
Den här delen kommer handla om vattenansamling!
 

BILD NUMMER ETT:  Tagen strax innan vattenansamlingarna började så ni har något att jämföra med. 
 Vecka 35, (5 JAN)
 BILD NUMMER TVÅ: Från v 35 och framåt började ansamlingarna och de gjorde sig väldigt synligt i hela kroppen. Tagen 7 FEB,
(två dagar senare födde jag).
 
 
BILD NUMMER TRE: Tagen den 8 FEB, (vattnet gick samma natt).
På den här bilden kan man se att mitt ansikte och speciellt näsan är välidgt svullen av allt vatten även händerna och fötter/ben som ni redan sett.
BILD NUMMER FYRA: Tagen på BB 9 FEB, hahaha!! Stabil!
Måste bara få skriva att John hade "fixat" mitt hår och jag trodde jag hade en hästsvans. Har precis sluppit mina smärtor och tårar med hjälp av epidralen. Det här var första gången jag lyckades ställa mig upp från att vi kom till BB (Aknen tar vi i nästa inlägg)
 
 
BILD NUMMER FEM: Den är inte snyggare den!  Den är tagen hemma den 12 FEB hahah
Hade fortfarande extremt mycket vätska? Hela ansiktet är svullet. Plus vem är den där jätte bebisen?! haha jag kan inte se att det är Jamie.
BILD NUMMER SEX: Vattnet har börjat lämna mig och datumet är den 25 FEB, det är svårt, jag har inte så många selfies från den här tiden men jag tycker att min vanliga ansiktsform börja komma fram igen.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Man ser visst att det är Jamie! Så söööööt!

    2015-03-05 | 19:18:43
  • Johanna säger:

    Hörrö du! Du var/är/kommer vara så himla fin som gravid (och icke-gravid, såklart). Det är inte konstigt att kroppen förändras med tanke på allt som händer. Det är ju dock lätt att säga för andra, jag kommer nog ha väldigt svårt att acceptera det hela på mig själv när det börjar gå från att ha en gullig liten mage till slutskedet. Jag kommer nog inte våga mig på något sånt här inlägg, tror jag kommer ta sönder alla kameror som ens försöker fota mig precis innan/efter haha!

    2015-03-05 | 19:21:31
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här: