Malin Lidgren

den nakna sanningen del 6

Kategori: Allmänt

 
Gravidvecka 22 har inneburit min första arbetsvecka på mååånga veckor. Samt min första vecka med gravidkrämpor. Njuren och ryggen har spökat, min penicilinkur mot min kraftiga urinvägsinfektion jag såklart hade haft i en månads tid tog slut i måndags och efter det fick jag krämpor i höger njure. Min lösning är att försöka dricka bort det och jag hoppas det fungerar, om en vecka ska jag lämna en ny odling för att se att jag är helt fri från bakterier så tills dess dricker jag på! Efter de kommer de börja ta urinprov var sjätte eller åttonde vecka för att jag ska slippa råka ut för det igen. Men men inget ovanligt i MalinLand hela mitt liv har jag haft problem med "kisseriet".
Men det tar inte slut där. Nu till det pinsamma problemet!
 
Jag har den här veckan haft ont och varit förbaskat öm i och mest utanpå mitt underliv. Ibland när jag satt migj har jag känt som om hela "fiffi" är ett enda stort blåmärke. Har pratat om det bland de jag känner och ingen tycktes känna vid mina känningar. Dock så gjorde en av mina kollegor det. Hon berättade att hon fått ett åderbråk under sin graviditet som sedan spreds sig från underlivet ut på låret och ner i knävecket.
Så jag åkte hem och tog mig en titt. Och inte ska jag vara sämre. SÅKLART har jag fått ett åderbråk på hela höger blygdläpp och i ljumsken. Det här är varför trosorna skaver och underlivet ömmar?
Tydligen är det en vanlig åkomma när man väntar barn... dock har jag ALDRIG hört någon som råkat ut för det.
Enligt google ska det försvinna från underlivet efter gravditeten men de jag fått på insidan låret kommer antaligen aldrig kunna försvinna.
Hej skönhetesoperationer! Ska jag vara 25 år med åderbråk?! Nä, snälla, det är alldeles för tidigt! 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag lider med dig Malin . Jag hade samma problem när jag väntade Elsa. Det var inte skönt !
    Mitt gick bort helt :)

    2015-03-18 | 11:04:13
  • Anonym säger:

    Glömde skriva att det var ifrån
    /Natalie Fernandez :)

    2015-03-18 | 11:05:00
  • Me säger:

    Åh det glädjer mig att höra! Positiva besked! Jag fruktar de värsta liksom! Ingen fara förstod att det var du när du skrev Elsa;D

    2015-03-18 | 14:50:52
  • Anonym säger:

    Håller mina tummar att du har lika tur och blir av med dom
    Efter graviditeten .
    Frågade barnmorskan om
    Hur man kan minska risken med åderbråcken och hennes svar var stödstrumpor.
    Hoppas du och familjen mår bra. Kramar /Natalie

    2015-03-18 | 19:18:24

Kommentera inlägget här: