Malin Lidgren

Jamies utveckling

Kategori: Allmänt

Jamie är helt blöjfri, dag som natt, det inträffade för ca en månad sedan.

Han är inne i sin värsta trots. Skriker och protesterar kroppsligt samt att han ständigt säger och ser till att situationen blir tvärtom mot vad som egentligen bör. Ett utbrott till löst situation tar sällan mer än 20 minuter. (Dock kan fler utbrott ske samma dag).

Han säger dagligen "hur fin jag" är eller "hur gulligt jag är".  Ibland också cool. 

Han lånar ständigt ut sina leksaker och säger åt mig att jag måste dela med mig till pappa också.

Hans vanligaste ord och meningar är: 
"Erik bästa vän jag" "Leka bilar mig" 
Han svar ofta på en fråga med ordet "måtte" det betyder måste. 
Han säger ofta "ningen naning" = ingen aning. Eller svara ofta "ja gärna". 
Hans absoluta favoritnummer och siffra han ständigt pratar om är siffran 3. 
"Klockan nästan tre", säger han ofta. Eller på frågan hur många köttbullar vill du ha? Är svaret alltid tre...osv.

När han såg Ariel första gången vänder han sig om och säger till mig att Ariel och jag har likadana läppar. Röda läppar. Eller flickan i reklamen som har "lika fint hår mamma"
 
När han såg mig gråta, (har bara hänt en gång). Då kom han fram till mig och sa "torka dina tårar mamma" sen tog han sina händer och hjälpte mig att gnugga bort tårarna som rann. Samt hämtade sin favoritbil och sa "mamma glad nu?" Och tittade frågandes på mig. 

Han pratar ofta om att han vill köra sopbil när han blir stor. 






Kommentarer

  • Evelina säger:

    Jag vill också ha en Jamie som gnuggar bort tårar. Vilken klippa! 😙

    2015-03-09 | 20:18:31
  • Angelica säger:

    Man han är ju för underbar 😍 kan man annat än älska den killen! Älskar att vanligaste ord och meningar är "Erik bästa vän jag" måste visa det till Erik direkt ❤️

    2015-03-11 | 22:09:52
    Bloggadress: http://angelicamarina.blogg.se

Kommentera inlägget här: