Malin Lidgren

Kvällsprat

Kategori: Allmänt

 
Sakta men säkert har jag börjat förstå att den här graviditeten kommer att sluta med att en fjärde person ska flytta in hos oss. Ganska självklart egentligen men svårt att ta in rent mentalt.
Min bild om VEM som ska komma blev mer tydlig för mig efter RUL.  Nu har jag smält tanken över att vi faktiskt väntar en till liten grabb och det känns inte alls konstigt längre så börjar namnförslagen rulla på och hans rum börjat ta form. Jag försöker men hjälp av inredning och namn se framför mig VEM vi ska få möta och ta hem. Jag är rädd att om namnet är för hårt som det först nämnda jag vill ha och har pratat om på J är för hårt och kommer att bidra till en tuff grabb så kanske jag hellre väljer ett annat som är mycket mjukare och klär en kille med ödmjukhet. Det tråkiga är att John inte alls kan ta sig an namnet som jag ser framför mig mer och mer. Tack och lov att det är nästan halvvägs kvar så hoppas att en av oss vänjer sig vid tanken.
 
Men ang det här med namn. John är lite knäpp gällande den biten enligt mig, eller knäpp är väl fel ordval, alla har sitt sätt. Han tänker så att han måste liksom relatera namnen på våra barn till fotbollsstjärnor eller seriefigurer han tycker om för att han ska kunna fatta tycke för ett namn? Medan jag går "bara" på känslan och hur jag anser att namnen klingar. Sen fastnar jag lätt för bokstäver. Har nog alltid varit lite så. Att jag har favoritsiffror och bokstäver och de spelar roll när jag väljer mina namnförlag. Det kanske är minst lika knäppt? Eller hur tänker ni?
Sen är det väldigt enkelt att välja bort namn för att man redan relaterar det till en person som man kanske känner eller har känt. Det är mycket svårare att förälska sig i ett namn och mycket lättare att istället "hata" ett.
 
Annars har jah börjat tänka på vilka saker som känns viktiga den här graviditeten jämfört med förra gången och största skillnaden måste vara vagnen. Livsviktigt att det är The One Den här gången jämfört med förra få jag ville bara komma billigt unda, samt rymmas med den i bilen. 
Andra nödvändigheter som jag anser är viktiga som jag INTE hade förut är babynest, snorsug, att ha flera nappflaskor, en riktig skötväska och en sådan där sidosäng på våran säng för bebisen att sova i. Jag får smått panik över att tänka på att vi emellåt ska ligga fyra i våran 1,60 säng?! Nä jag skulle vara nöjd om den sov på sin kant skyddad från Jamies fötter och pappas armbågar. 
 
Aja nog babblat för ikväll, en tanke slog mig. Det är nog dags för nya magbilder! 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Ja det är verkligen såååå många namn som går bort pga att någon av oss relaterar det till någon annan person. Det går ju liksom inte att ens lilla bebis ska heta samma sak som den elaka killen i klassen eller ens chef haha. Men jag tror faktiskt att vi kommit fram till ett, om det nu är en liten tjej vi får :-) killnamn kommer vi nog aldrig komma överens om!

    2015-03-30 | 21:41:30
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se
  • me säger:

    Nä precis! Livsviktiga val och att bebisen ska liksom ha namnet förevigt och passa oavsett ålder!

    Åhh skoj! Det ser jag fram emot att höra!! Hoppas Ni mår bra så ses vi snart

    2015-03-30 | 22:16:38

Kommentera inlägget här: