Malin Lidgren

Ordning och reda. Mitt nya motto?

Kategori: Allmänt

 
När vi ändå håller på att tipsar varandra här inne på bloggen tycker jag att vi kan fortsätta en stund till.
 
Jag har nämligen ett problem utöver bebisar och hälsa.
Nämligen i mitt badrumsskåp!?
 
 
Tyvärr ser det inte bara ut så här idag utan jämt...så långt tillbaka jag kan minnas. Var jag än bott.
Så nu vill jag få bukt med problemet och det är där kommer Ni in!?
Så som Jesper alltid sa "Var sak har sin plats", det ligger något i det kan jag tycka så här i efterhand. Insåg det inte då som 17åring när vi två diskuterade var nagelsaxen skulle finnas? Enligt mig spelade det som ingen helst roll men enligt honom var det här viktigt. Idag nästan 10 år senare förstår jag allvaret i det hela. Jag vill inte springa och leta efter saxen när jag vill ha den??? utan den ska ha sin plats så jag vet var den finns när den behövs!
Så där är vi idag. Jag har viljan men inte redskapen!
 
Var köper man badskåpsinredning för små prylar och smink till dessa mini hyllor som finns av glas i nästan allas badrumsskåp?! Liksom badrumsskåp är inte speciellt djupa? snarare tvärtom? Därför måste ju allt vara måttanpassat och man kan inte gå och köpa vilken behållare som helst för den måste ju passa och jag begöver flera för olika typer av innehåll.
 
Så alla tips är välkomna!!
 
Mitt tips till Er blir då istället de här flaskorna för lite ordning och reda i duschhörnan. Snyggt OCH praktiskt.
De säljs på Clas Ohlson för 39kr/st finns i tre olika färger.
 
 
Det bästa är nog pumpfuktionen och att man ser när det håller på att ta slut av något. Så nog av otypliga flaskor som måste stå upp och ner så allt innehåll rinner ut och att ha miljoner olika flaskor som åker i backen för att de egentligen inte ryms på den lilla yta där de står.
Det som gäller nu är att köpa storpack av alla flaskor för hår och kropp så man kan fylla på och sedan slänga den tomma flaskan. 
Så tack för tipset Izabella;D
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: