Malin Lidgren

skillnader då och nu

Kategori: Allmänt

 
Gravid med Jamie: gjorde ett graviditetstest 6 dagar efter sen mens, dock ansåg jag och en kollega att strecket inte var tydligt nog. (Det var för övrigt mitt första gravtest någonsin och jag blev övertalad att ta det så hade inte en tanke på att den ens kunde finnas ett barn i magen fören mina kollegor övertalat mig). 10 dagar till går och jag har ännu inte fått min mens. Plus att jag beställde en pizza jag inte ätit på över 7 år. Det testet visade såklart positivt.
Gravid med Lillebror: Den här graviditen var ju "planerad" till viss del men ändå kunde jag inte tro att det skulle plussa. Hade gjort en del test tidigare månader eftersom min mens ofta var sen? Gjorde i vilket fall testet när min mens var försenad 10 dagar och det visade positivt. Det tog 5 månader från att vi "önskade och bestämde oss" för att försöka igen tills det plussade.
 
 
Gravid med Jamie: Punkter från minnet
Mat/cravings: Tyckte mycket om MAX hamburgare med bacon på. Morötter och Ben&Jerrys halfbaked. Åt en om dagen de första två månaderna. Var sjukt trött på grillad krov.
 
Kräktes: efter frukost av att jag borstade tänderna, avskydde mintsmak.
Hade extremt bra luktsinne och avskydde matos.
 
Aknen kom i andra trimestern
 
Tänkte på bebisen och funderade massor.
 
KUB: nej
 
Ultraljudet gjordes i vecka 19, kollade INTE könet. (Dock såg John en snopp, kom det fram efter ett tag, jag litade inte på vad han trodde han sett). På KS
 
Hade halsbränna.
 
Hade sendrag, flera gånger per natt och var tvyngen att gå för att få det att sluta.
 
Brösten: Var då "nyoperarad" och upplevde att de aldrig slutade växa fasten att det gått många månader sedan operationen. Antar att de var mjölken plus viktuppgången.
 
Hade problem med njuren, sökte ofta hjälp.
 
Samlade på mig mycket vatten från v 35
 
VALT BB: Danderyd, födde även där
 
Barnmorksa på MVC: Maryam
 
Vikt: Började på 50 gick upp 16 kg
 
Kände utanpå rörelser: V 18
 
BF: 10 feb,  Jamie föddes dagen innan
 
 
 
Gravid med lillebror: 
Mat/cravings: Älskade apelsinjucie och mandariner i början också morötter. Dock har jag inte haft något annat sug förens nu v 20+. Mycket choklad, Daimstrunt med choklad är en nämnd favorit.
 
Kräktes gala varje morgon innan jag hann äta frukost
 
Lukter har inte alls varit ett problem.
 
Tänker knappt alls på barnet och tiden springer iväg.
 
Aknen började innan jag ens hade plussat.
 
Ultraljudet gjordes i v 19, kön kollades, mamma mia i Kista
 
KUB: ja i vecka 14
 
VALT BB: Danderyd
 
Barnmorska på MVC: samma, Maryam
 
Sendraget började i vecka 22
 
Vikt: Började på 46 --->?
 
Brösten: Väldigt stora och otympliga. Äckligt stora även vårtgårdarna. Har numera 70 F i kupa, (vanliga är 65 E)
 
Kände utanpå rörelser: V. 20. (dock på insidan har det känts sen typ vecka 12, vet inte om de är fysiskt möjligt men det var en bekant känsla och kan lika gärna varit gaser och annat men jag reagerade och tänkte på barnet i samband "känningarna kom").
 
BF: 19 juli
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: