Malin Lidgren

dagen med stort D

Kategori: 2015

 
Jaaha....
Här sitter jag i soffan med världens största mage och utan bebis!
Lillebror är inte ett dugg intresserad av att titta ut fast att det var sagt idag!? 
John säger: Fint folk kommer sent.... 
Bara dumheter om du frågar mig!
 
Jag vill inte att Lillebror eller jag ska växa en centimeter till. Liksom han ska ut också. Om han förväntas väga minst 4,5 kg nu idag fullgången, vad ska han då väga om jag får gå över tiden?
Oj, oj obehagliga tanke. Jag vet allt för väl vad som väntar mig. Nervöst, minst sagt.
Samtidigt läser jag på sociala medier att det ploppar ut barn hej vilt och gärna sisådär 3 veckor för tidigt. Jag önskar att jag hade fått vara med i deras gäng. 
Det tycks inte finnas en enda kotte som går fullväg eller ännu värre över tiden. 
Min statistik säger mig 3 av 10 är som jag. Resten är Ni lyckliga som slipper sitta tålmodigt och vänta och vänta och vänta en dag till.
 
Det är så deppigt att öppna troslådan ännu en morgon för att leta efter ett rent par som ska passa för att sedan gå till garderoben för att försöka hitta ett endaste plagg som passar för dagen eller något att ta på mig för huvudtaget, då att gå nakenfis inte är ett alternativ.
John har liksom hajjat till att jag ständigt bär samma klänning...
Han säger: Åh du bär din favoritklänning, vad fin du är! 
Haha nu är det faktsikt inte en och samma med de är väldigt snarlika, men till poängen, om John uppmärksammat det här med mina klädval då hörrni, då har det gått långt.
 
Tack och hej från en bitter tjej!
 
 
 
 
 
 
Helt galet nog längtar jag efter en sladdrig mage som jag måste gömma bakom stora luftiga kläder...jag är SÅ trött på att bära svart och tight. (Påminn mig gärna om det här den dagen jag kommer att klaga på mitt mjukare jag).

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Tänker på er var femte sekund ungefär och undrar om han är påväg än!

    ... Och jag längtar också till vanliga kläder!!

    2015-07-19 | 22:31:30
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se

Kommentera inlägget här: