Malin Lidgren

Sommarlov

Kategori: Allmänt

En vecka av galenskap har passerat för jag och Jamie har nämligen haft vår första vecka på vårt sommarlov! 
När det har varit toppenväder har vi verkligen utnyttjat dagarna till fullo och Jamie har visat sin mamma att han är verkligen den här stora killen. Det är så intresserat hur mycket ett barn utvecklas från dessa lov som kommer och går under åren. Helt plötsligt är barnen totalt personlighets förvandlande och har lärt sig massor på så kort tid. När barnen spenderar så mycket tid på förskolan och man själv är på jobbet hinner man inte se hela utvecklingen under de två dagarna på helgen men under loven får man lära känna sina barn på nytt. 

Treårstrotsen som vi levt med ett par månader har varit som bortspolad under vår första vecka och ingen är mer tacksam än jag. Så glad och härlig han har varit har verkligen gjort att jag laddat batterierna då jag var orolig över hur mycket jag skulle orka med i hans tempo och humörsvängningar. Han kramas och sjunger mest hela dagarna och frågar frågor om framtiden eller undrar över våra inköp som finns i hemmet. 

Vårt lov har bjudit på några dagar i Tyresö, spontana take awaymiddagar med vänner, inflyttningsfest, avsked på hans förskola, även på mitt jobb, punka på bilen som jag orsakat, lata dagar på stranden, springmask som genererat i mängder av tvätt och sist men inte minst en färdig altan!!! 

Äntligen! 
Men det sistnämnda förtjänar ett eget inlägg vid senare tillfälle. 

Nu vill vi njuta av att pappa John också fått gå på sommarlov med oss så vi får vara vi tre innan lillebrors ankomst som kan vara närsomhelst. 










Kommentarer


Kommentera inlägget här: