Malin Lidgren

update

Kategori: 2015

 
Hej Ni nyfikna eller intresserade!
 
Igår gjorde jag mitt diabetestest. Det såg hel bra ut så det var
härliga besked.
 
På fastande mage ska man på första sticket ha mellan 3-6.
Mitt prov visade 3,9
 
Efter 2dl sockerlösning som smakar det sötaste du någonsin druckit och två timmar senare ska det ligga under 10 så siffror som 12 och 14 betyder lite olika typer av diabetes? Tror att 12 står för graviddiabetets om jag minns rätt... min hjärna är inte riktigt med nu för tiden.
Mitt prov visade iaf 7,0.
Skriver upp mina siffror här för att minnas!
 
 
Hur som...
Inatt vaknade jag med krämpor, smärtor i ryggslutet samt illningar i ljumskarna som sved och kraftiga sammandragningar som var ganska reglbudna... Ärligt trodde jag att NU sker det! Handsvetten rann till, gåshuden kom, tarmen tömdes och analen och mellangården smärtade. 
Jag har inte haft en enda "känning" de senaste två veckorna och jag har känt mig oförskämt pigg trots högt tempo emellanåt. Är ändå i vecka 40 så trodde allt vatten i kroppen jag samlade på mig med Jamie skulle ha kommit för länge sedan och att kroppen skulle vara lika slut den här gången som sist. Men ICKE. 
 
Jag har sovit hela nätter samt att humöret varit stabilt och på topp. Något vimsigt bara samt taskig balans.
Pga inga förvarningar har jag tänkt att jag kommer f*n gå över tiden. Orättvist med sitt andra barn då jag inte ens gjorde det med mitt första?! men efter nattens påhitt upplever jag att det känns som något är på gång. Kroppen har ändrats på något vis. Jag mindes att jag nämnde något om det till John innan vi skulle sova igår... Något känns annorlunda...
Dock inget vatten eller någon slempropp.
 
Men jag tror vi får träffa Lillebror inom ett par dagar... nu återstår det bara att se.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emelie, min stjärna, har varit snäll och hjälpt oss att dokumetera den här (sista) gravditeten. Hon har tjatat när jag inte orkat, hon har ringt och påminnt att det är dags för en ny bild igen, hon har dykt upp, lånat ut plagg, tagit bilder och lagt mycket tid och energi på oss. Bara för att få det gjort.
 
TUR DET!
 Så till alla Er andra med bebisar i magen. Ta Era bilder! Det är inte alltid kul att ta en bild när man känner sig som trött, obekväm, smutsig eller som en ko. Men satan vad glad man är i efterhand. Så än en gång ta Era bilder!! 
Tro mig, man vill minnas hur man såg ut eller var, 9 månander kan gå läskigt fort ibland...
Helt plöstligt är de förbi och man har 3 dagar kvar till BF.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Så fina bilder! 😍 och heja heja lillebror, kom ut nu!

    2015-07-16 | 14:19:46
    Bloggadress: http://johannaisabella.blogg.se
  • Åh lycka till med allt nu Malin! Så spännande nu.Håller tummarna att ni får träffal lillebror väldigt snart./Natalie säger:

    Åh lycka till med allt nu Malin! Så spännande nu.Håller tummarna att ni får träffal lillebror väldigt snart./Natalie

    2015-07-16 | 18:29:27

Kommentera inlägget här: